pátek 17. července 2020

Jak vybrat nočník

aneb na co myslet.

V dnešní době najdete na trhu mnoho variant nočníků, co se týče barvy i tvarů. Někteří obchodníci už to dovedli až k absurdnosti (alespoň podle mě) a jsou nočníky, které zpívají, když se do nich dítě vyčurá, nebo se dají pro kluky koupit různé pisoáry s malými mlýnky, do kterých se mohou trefovat.

Já na tyto vymoženosti moc nevěřím a proto jsem hledala spíše něco praktického, jednoduchého a vkusného, přece jen bude nějakou dobu nočník zdobit interiér bytu, protože na záchod se nevleze a do koupelny taky ne.


Na co si dát při výběru pozor?

Chlapeček nebo holčička? - teď nemám ani tak na mysli barvu, jako spíše fakt že kluci mají pindíka a když si sednou na nočník, musí mít vysoký předek mezi nožičkama - jinak vám budou čurat ven (máme takový u babičky a loužičky okolo nočníku uklízím pravidelně, protože zapomínají na to, že si musí pindíka přidržet dole).
Pak je ještě celkem podstatná i výška v tomhle ohledu bych, řekla čím vyšší tím lepší, aby se dětem na nočníku dobře sedělo.

A další zásadní věc je jak budete nočník vylévat a umívat, pokud ve vaně nad velikostí se nemusíte zamýšlet.
Ale pokud máte kohoutek ve vaně umístěn neprakticky daleko a museli byste vždy vytahovat sprchu, abyste ho pořádně umyli asi dopadnete jako já a začnete ho umívat v umyvadle - jenže umyvadlo je poměrně malé, takže čím menší nočník tím lépe.


Doporučuji:

Já po pár pokusech, nakonec objevila nejlepší variantu a to nočník Locking z Ikea - má vysoký předek mezi nožkama a vrchní oddělávací část je maličkatá a je poměrně vysoký, takže se klukům na něm pohodlně sedí. Časem jsem zjistila, že kluci si ho zvládnou vylít a umýt i sami což my ušetřilo trochu práce a jim přidalo povinnost.
Z prvu jsem měla trochu obavy, zda si do toho kluci nemůžou skřípnout zadek, ale za celý rok se jim to podařilo jen jednou a to díky tomu že divočili, kdo se vyčurá jako první - při běžném používání se nám to ještě nestalo. Dalším trochu mínusem je to, že se občas podaří vyčurat tak že to zateče na dolní díl, ale jednou za čas prostě umyju oba díly a problém je vyřešen.



Máme i jejich menší variantu Lilla a brávali jsme ji na cesty, taky je super, akorát je menší - hůř se tam klukům sedí a vylévání není tak snadné jako u té první varianty, ale k občasnému použití bohatě stačí.


Super je i jejich dětská stolička ve stejném dizajnu - máme jí v koupelně u umyvadla a když je náhodou mokrá, neklouže.


Prkénko na záchod?

Pokud jste si četli můj článek o odplenkování, určitě si vzpomenete, že můj starší syn měl problém dělat bobky do nočníku, že mu vyhovoval záchod a tak jsem pořídila redukci na záchodové prkýnko - při výběru už jsem se dívala na to, aby měl vysoký předek mezi nožkama a pak jsem chtěla nějaké, co bude mít gumové zarážky, aby se na záchodě nehýbal, pěkně držel. Na poprvé jsem vybrala toto a jsem s ním maximálně spokojená.

zdroj: zde

Moje babička vždycky říká, že nejlepší byly klasické plechové, které se používaly za její éry a to z jednoho skvělého důvodu - když si na ně dítě sedlo zastudilo ho to a to čurání pak šlo nějak samo, možná na tom opravdu něco bylo, protože její holky se naučili na nočník sotva začali chodit.


zdroj: zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Zácpa u batolat

Myslela jsem si že u třetího prcka mě nemůže nic překvapit i doktorka mi dovolila chodit na kontroly co dva měsíce a ne po měsíci, abych nem...